100 euro per week aan verspilling op slechts 113 x 170 cm
In het kader van ondoordachte marketingcampagnes schreef ik al eerder een blogpost over de actie van de Hogeschool HBO Nederland
Vandaag kom ik met een nieuw voorbeeld, en wel te weten met de website van Thuisbezorgd. Je hebt ze vast wel gezien, die grote posters met veel oranje, in de bushokjes. Er stond niet veel tekst op, hun website was een van de dingen waar ze duidelijk naar verwezen.
Het vreemde is echter dat er in de plaats waar ik woon, met een slordige 30 duizend inwoners, slechts met één bezorgservice is vertegenwoordigd op de website. En dan bezorgt dit bedrijf nog niet eens in alle postcode gebieden.
Als ik weer zo’n actie zie vraag ik me echt af; waarom besteed je zoveel geld aan een dergelijke reclame campagne zonder dat je vooraf een degelijk onderzoek hebt uitgevoerd? Je kunt bij een bushokjes reclame campagne denken aan een slordige 100 euro per vlak per week. Reken maar uit wat dat kost…
Ook restaurant houders zijn doelgroep, het kan helpen hun bestand uit te breiden.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Dit bedacht ik zelf ook, een tijdje na dat ik dit schreef.
Toch blijft het volgens mij ‘ondoordacht’ inzetten van het marketing budget.
Ik zag ook die posters hangen van justeat.nl, met honger? zal we goed gaan met dit soort gasten