Vodafone’s slechte klantenservice
Het is niet het eerste verhaal wat ik hoor over de slechte klantenservice van Vodafone. De manier waarop Vodafone met haar klanten omgaat, is niet bepaald “normaal” te noemen. Zo zijn bijvoorbeeld op de website van telecomervaring de slechte ervaringen met Vodafone’s klantenservice. En niet alleen de klantenservice schijnt erg slecht te zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld ook veel klachten over de dekking dat het bedrijf levert en over de agressieve manier waarmee er online wordt geadverteerd. Ik erger me er ook regelmatig aan, vooral aan de flashbanners die over je bedrijf heen schuiven op onder andere Ekudos.
Slechte klantenservice Vodafone
Vandaag verscheen er op Aureon een artikel over de slechte klantenservice van Vodafone. Al eerder schreef de schrijver van deze blog hier een artikel over waarin hij zich flink ergerde over de klantenservice van deze telecomaanbieder. Via automatische incasso boekte het bedrijf namelijk onterecht geld af.
Naar mijn mening genoeg redenen om geen klant te worden bij dit bedrijf, wat denken jullie hierover?
Nou, waar zijn nou je andere posts @ Tweakers.net?
Als iemand een keer z’n mening spuit in de comments hoef je niet meteen posts te gaan schrappen. Daar zijn comments juist voor! 🙂
Nou moet ik helemaal hierheen om te reageren….
Mee eens!! Vorige week werd mijn vriend gebeld door iemand die zei van Vodafone te zijn en een aanbieding voor hem had omdat zijn abonnement bij T-Mobile bijna af liep.
Deze aanbieding hield in een basis2 abonnement van Vodafone met gratis Internet abonnement, nummerbehoud en gratis Nokia N97, nu voor half abonnementsgeld (26 euro p.m). Omdat mijn vriend deze telefoon erg graag wilde hebben is hij akkoord gegaan. Per mail ontving hij een bevestiging van zijn bestelling met daarin een telefoonnummer. Gisteren werd zijn telefoon bezorgd met daarbij het contract. Helaas bleek het contract niet te kloppen. Het maandelijkse bedrag klopte niet, het internet abonnement stond er niet op en er zat een simkaart bij met een ander telefoonnummer. Mijn vriend heeft dezelfde avond naar de klantenservice van Vodafone gebeld. Na talloze pogingen (menu na menu, 20 minuten in de wacht, lijn meerdere keren eruit geknald) kreeg hij eindelijk een medewerker aan de lijn. Deze vertelde hem niets te kunnen doen, omdat het abonnement was aangeboden door Leenart-Heemskerk. Dit is weten wij inmiddels, een bedrijf dat pakketten afneemt bij Vodafone en deze doorverkoopt. De medewerkster gaf ons een telefoonnummer van L-H. Mijn vriend heeft dit gebeld en tot zijn verbazing kreeg hij een bandje te horen van Vodafone. Hetzelfde verhaal als hij het telefoonnummer belde dat in de mailbevestiging stond. Na bij beide nummers 20 minuten in de wacht te hebben gehangen heeft hij neergelegd en teruggebeld naar de klantenservice van Vodafone. Deze bleven erbij dat dit L-H zijn zaak was, en dat zij het moesten oplossen. Na wat googlen vonden we de site van L-H met hierop een ander telefoonnummer dan wat we eerder van Vodafone kregen. De receptioniste nam op en na eenmaal het verhaal uitgelegd te hebben vertelde zij, dat we niet biij hen maar bij Vodafone moesten zijn. Vodafone gebeld, en deze wezen opnieuw naar L-H. De lol was er voor mijn vriend wel vanaf. Hij besloot op dat moment dat hij de telefoon noch het abonnement nog wilde hebben. Ik heb daarna zelf naar Vodafone gebeld om het adres dat ik niet kreeg, de medewerker beweerde ook dat het toestel niet door Vodafone aan mijn vriend was verstuurd. Hij raadde af in te gaan op aanbiedingen die gedaan worden door een ander bedrijf, dit waren volgens hem malafide praktijken. Iets dat mijn vriend niet bewust gedaan heeft, omdat hij pas na het toestel thuis gestuurd te hebben gekregen te weten is gekomen dat dit niet door Vodafone zelf was aangeboden. Toen mijn vriend daarna flink boos zelf nog eens een andere medewerker belde en weer 2x doorverbonden werd kreeg hij te horen dat Vodafone wel de gene is geweest die deze bestelling afgehandeld heeft. Wij sturen de telefoon z.s.m. terug, voor ons geen Vodafone meer. EN Leenart-Heemskerk. Wij zijn met beiden hartstikke klaar.
Dat klinkt inderdaad vrij malafide. Erg schraal ook dat Vodafone het toelaat dat zulke bedrijven hun pakketten doorverkopen en daarna zegt dat bedrijven als Leenart-Heemskerk toch erg onbetrouwbaar zijn.
Apart…
ik had net ook gebeld naar de klantenservice
dan krijg je eerst 6 minute al onze medewerkers zijn in gesprek blabla
en dan krijg je eindelijk iemand aan de lijn en kun je je vragen stellen
krijg je hele tijd het antwoord weet ik niet weet ik niet
ik heb gezegt wat weet jij wel :s je hoort toch bij klantenservice dan hoor je ook beetje op de hoogte te zijn maar meneer kon mij nergens antwoord op geven behalve WEET IK NIET
schijt vodafone
Ok, je had ook problemen ergens mee dat je belde? Of was het wegens de (zoveelste) landelijke storing van gisteren?
inderdaad! Weet ik niet, weet ik niet, kan ik op dit moment niet zeggen, mijn collega is er op dit moment niet, sorry meneer ik weet het ook niet, ik hoop dat het goed komt!
Ik ben er al helemaal klaar mee!
Wacht nu al bijna 2 maanden en als dit nog langer duurt kunnen ze het wel vergeten.
Paupers.
Uren in de wacht gehangen, batterij en portemonnee helemaal leeggebeld, krankzinnig geworden van de zaaddodende achtergrondmuziek en dat allemaal om daarna nooit meer teruggebeld te worden. Komt het u bekend voor? Ga dan naar http://www.schuddenmaar.nl en schudt ze wakker!
Ik word echt DOODZIEK van dat klote netwerk Vodafone!!!
Thuis heb ik amber bereik, je ziet het bereik heen en weer dansen, gesprekken vallen constant weg, zeker 5 keer per dag dat ik aan het bellen ben en het gesprek gewoon wegvalt!
Dit was voorheen met T Mobile ook en aangezien die de vraag van verkeer niet aankonden ben ik naar Voda gegaan.
Op het werk is het precies gelijk, het zal ook wel aan mijn Iphone(4) liggen maar dit kan echt niet meer. Constant vallen gesprekken weg, klanten bellen me en vallen weg, zijn onbverstaanbaar of horen mij niet. DIt kost gewoon geld!
Dan probeer je in contact te komen met ze, dus ik bel naar 1200 via mijn mobiel. Nadat je, je eerst door een enorm menu met reclame voor hun nieuwe app hebt geworsteld, krijg je bij de optie Technische storingen te horen: “Belt u voor techinsche vragen of storingen naar 1201, de verbinding wordt nu verbroken” … reete waardeloos!
Dus ik bellen naar 1201, weer door exact datzelfde lange menu, aangevuld met dat er toevallig nu een klantonderzoek plaatsvindt en ik teruggebeld kan worden… HOUDEN DIE KLOTE ONDERZOEKEN NOG EEN KEER OP OF WAT??? dit doen ze al 5 jaar, en bij elk groot bedrijf dat je tegenwoordig beldt krijg je dit te horen… IK WIL NIET MEEDOEN!!! wat een onzin zeg!
Maar goed, ik dus uiteindelijk bij de afdeling storingen, zegt de dame doodleuk dat er een lang wachttijd is … blaat, zoveel minuten, blaat…genoeg om de hoorn er weer op te knallen!!!
Ik vind dat als je 1200 belt, je DIRECT een medewerker moet krijgen, en die medewerker zet je dan maar door naar het juiste nummer / persoon. Waarom moet ik als klant kiezen, wachten, kiezen en weer wachten… aangevuld met een achterlijk onderzoek… Ik wil gewoon meteen iemand aan de lijn, is dat nou zo moeilijk? Ik heb een irritant probleem en dat wil ik NU melden! EN niet meerdere nummers draaien etc. Dat is toch geen service meer? Overheid doe hier iets aan!
Ik zou voor elke minuut dat ik moet wachten gratis belminuten moeten krijgen, en voor elk onderzoek of reclame 10 gratis SMS-jes etc. Vodafone is bagger!