Meubels vinden vanuit je luie (versleten) stoel
Hoe vaak ik wel niet de ergernissen van vrienden, familie en klanten heb gehoord wanneer ze nieuwe meubels willen bestellen, of al hebben besteld. Veel meubels die in reguliere winkels worden besteld kennen een erg lange levertijd. Uiteraard zijn er vele winkels met voorraden en showroommodellen die de consument direct mee kan nemen. Tegen een vaak aantrekkelijkere prijs. Een win-win situatie zou je zeggen.
De woon-winkel-route
Je stippelt je route langs woonwinkels al uit via folders en het vele andere drukwerk dat je in je brievenbus krijgt. Het internet begint in deze ook steeds meer in te spelen op oriënterende woonconsumenten. Met het nieuwe initiatief Meubeltrack wil men een resultaatgerichte manier van reclame maken in de markt zetten. Voor de consument en voor de meubelondernemers!
Internet marketing voor meubelboulevards
Voor veel meubelwinkels is dit een stap richting Internet Marketing. Je kunt wel zeggen dat de woonbranche hier niet echt mee voorop loopt namelijk. Er zijn zelfs winkels die nog geen website hebben!
De website bevat op het moment circa 80 winkels en er worden sinds enige weken actief producten geplaatst woonwinkels om consumenten relevante direct leverbare meubels te bieden.
Hoe werkt het?
Welk meubel zoek ik voor in mijn woonkamer:
Productdetail: meer informatie over het geselecteerde item:
Waar kan ik mijn geselecteerde item kopen?
Wanneer je binnen de productcategorieën niets relevants vindt dan is er nog de mogelijkheid om uitgebreid te zoeken. Denk dan aan de criteria woonstijl, prijs, afmetingen, merk en ook op postcodegebied.
Persoonlijk vind ik het een innovatief initiatief. Wat vinden jullie ervan dat je nu online naar meubels kan zoeken?
Jens, ik ben er nog niet echt ingedoken maar het ziet er op het 1e gezicht goed uit. Inderdaad makkelijk voor ondernemers die nog geen website of überhaupt enig besef hebben van internet marketing.
Nice, had dit nog niet eens gezien! Wel beter dan weer naar de Ikea gaan, da’s niet zo mijn ding. 🙂 Aan de andere kant: het lastig van meubels is dat je die niet zo snel online bestelt omdat je niet weet hoe het er echt uitziet. Augmented reality dan maar proberen voor de branche? 😉
Dit is zoals je zegt de brug tussen online verkoop en real life shopping. Ik overweeg al een tijdje om een online interieur shop op te starten. De vraag die ik me dan stel is of mensen niet liever de meubelen kopen waar ze ze kunnen zien en uittstesten. Als iemand ervaring heeft met het online verkopen van interieur objecten dan hoor ik het graag.
Neem eens contact op met Meubeltrack zou ik zeggen. Met hun website geven ze er wel blijk van verstand te hebben van online marketing en de meubelbranche.
PS: ik heb je naam even gewijzigd.
het ziet er goed uit Jens
groetjes leonie
Tegenwoordig wordt bijna alles online verkocht, maar meubels dat lijkt me toch wel erg moeilijk om online te kopen. Je wil met zo een grote uitgaven toch eerst echt even zien hoe iets eruit ziet.